vrijdag 23 april 2010

Vrouwen laten hun decolleté zien als reactie op uitspraak Iraanse geestelijke

Eerder deze week berichtte ik op deze blog dat de Iraanse geestelijke Kazem Sedighi tijdens het vrijdaggebed in Teheran zei dat 'losbandige vrouwen' aardbevingen kunnen veroorzaken - wat tot media-aandacht en verontwaardiging over de hele wereld leidde.

De Amerikaanse studente Jen McCreight laat het daar niet bij, en is met een prachtig initiatief op de proppen gekomen: BOOBQUAKE! Op haar weblog riep ze vrouwen over de hele wereld op om op maandag 26 april hun decolleté te laten zien, en te testen of de aarde daar inderdaad gaat van beven.

Het nieuws verspreidt zich intussen als een lopend vuurtje over het internet. Op het moment dat ik dit bericht schrijft, heeft de Facebook-groep BOOBQUAKE al 80.000 leden.

Mooi vind ik dit: vrouwen (en mannen) die wereldwijd de Iraanse geestelijken op hun nummer zetten.

Spread the news!


2 opmerkingen:

  1. Hi
    Tof dat je de film online kunt zien. Ik heb de film in Bozar al gezien, maar wil hem graag promoten bij vrienden; helaas werkt je link niet. Breng je dat nog in orde?
    Groeten
    Monique
    ps. Mooi boek heb je gemaakt, ben er inmiddels in begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Monique, ik zie nu pas je bericht, sorry. Ik kijk even voor de link, werkt inderdaad niet meer, ik zoek het op een andere site.

    BeantwoordenVerwijderen